skyweb1

skyweb1

سال نو بر شما دوستان گلم مبارک
skyweb1

skyweb1

سال نو بر شما دوستان گلم مبارک

لغو تحریم های گوگل برای ایرانیان


 لغو تحریم های گوگل برای ایرانیان اعلام شد. گوگل تحریم نرم‌افزارهای آندروید رایگان

برای ایرانیان را لغو کرد...
 


شرکت گوگل در بیانیه‌ای از آغار لغو تحریم‌های برنامه‌های آندروید برای ایرانیان خبر داده است.

گوگل به تولید‌کنندگان نرم‌افزارهای آندروید گفته که می‌توانند در تنظیمات برنامه‌هایشان نرم‌افزارهای رایگان خود را در اختیار کاربران ایرانی نیز قرار دهند.

گوگل تاکید کرده که این امکان تنها برای برنامه‌های رایگان است و آن دسته از برنامه‌هایی که پولی هستند همچنان در دسترس کاربران ایرانی نخواهند بود.

به دنبال تحریم‌های ایالات‌متحده علیه ایران بسیاری از شرکت‌ها به رغم اینکه محصولاتشان مستقیما مشمول تحریم‌ها نبوده، دست به تحریم ایران زده‌اند.

از جمله به دلیل همین تحریم‌ها کاربران ایرانی گوشی‌های هوشمند اپل و آندروید، نمی‌توانند برنامه‌های جدید را مستقیما روی گوشی‌های خود نصب کنند.

گرچه با اقدام اخیر گوگل هنوز برنامه‌ها در دسترس کاربران ایرانی قرار نگرفته است، اما با تغییر تنظیمات برنامه‌ها توسط تولیدکنندگان این امکان در اختیار کاربران ایرانی قرار خواهد گرفت.

البته کاربران ایرانی پیش از این نیز به همان شیوه‌هایی که فیلترینگ دولتی اینترنت در ایران را دور می‌زدند از سد تحریم‌های گوگل و اپل نیز می‌گذشتند و برنامه‌های موردنیاز خود را روی گوشی‌ها و تبلت‌هایشان نصب می‌کرده‌اند.

آمریکا و متحدانش می‌گویند نسبت به صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران مشکوکند و به همین دلیل به اعمال تحریم‌ها دست زده‌اند. اما منتقدان می‌گویند تحریم‌هایی نظیر محدودیت دسترسی کاربران به برنامه‌های آندروید و یا تحریم‌های آکادمیک ربطی به برنامه هسته‌ای ندارد و عملا تنها شهروندان عادی را هدف قرار می‌دهد.

شرکت گوگل در پاسخ به بی‌بی‌سی فارسی از اظهار نظر درباره دلیل تصمیم تازه‌اش و این‌که آیا برنامه‌ای برای آزاد کردن دانلود نرم‌افزارهایش از جمله گوگل‌کروم و گوگل‌ارث در ایران دارد یا نه، خودداری کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.